lørdag 3. desember 2011

Another fire starter gift box with tutorial


Igjen har jeg har pyntet en ny tennbrikettboks - disse blir vekk og passer supert som en liten julegave eller vertinnegave. Jeg har også pyntet en fyrstikkeske som jeg legger ved.


 Arket med sirkler og glitter er fra My Mind's Eye - Lost and Found. Arket med lys trestruktur er fra Basic Gray - life of the party. Jeg har også brukt bølgepapp og Bazzill ark. Bølgepappen er malt i kantene med Distress Cracle Paint. Svirlen og teksten på boksen "Enlighten me" - skrevet ut med Silhouette maskin.  I overgangen mellom de to mønsterarkene har jeg stanset ut en blonde med en Martha Stewart Doily Lace Edge Punch i Bazzill ark. To papirroser er fra Kort og Godt mens en mindre rose er en perle fra et perlekjede. Knotten på lokket er noe jeg har hatt liggende og er kjøpt på Biltema.


Under boksen har jeg motiv av en drage med en brennende pølse. Denne har jeg funnet gratis på nett: Digital stamp / Colouring page of Dragon. Dragen er fargelagt med fettstifter og fargeblyanter.


Lokket som kommer med disse tennbrikettboksene er ikke veldig pent. Jeg erstatter det derfor med et hjemmelaget lokk. Jeg bruker lokket som kom med boksen som mal. Først lager jeg en sirkel som er noe større enn originallokket. Det er lurt å bruke passer eller en liten asjett. Så pynter jeg undersiden av lokket med mønsterark - eller som her hvor jeg har brukt tekssider fra en gammel bok. Etter det fester jeg på en remse med tykt papir eller tynn papp (Bazzill eller ca 300g). Denne remsen er det klippet tapper på lang den ene langsiden. Disse limes inn mot sirkelen i midten (se det første bildet). Test lokket på boksen slik at du ser at pappremsen passer fint i boksen. Så legger jeg på et pynteark inni lokket for å skjule tappene fra pappremsen. Tilslutt fester du remser av mønsterark på sidene av pappremsen.


Så festet jeg i knotten på toppen av lokket. Denne er skrudd inn i selve lokket. For å skjule skruen har jeg satt dette motivet inni lokket. Dragen er fargelagt med fargeblyanter og fettstifter og har fått et lag med glitter på vingene. Dragen er funnet på nett.


Fyrstikkesken er enkelt pyntet med litt av restepapiret fra boksen. Blomsten fikk jeg tak i på Hjem og Hobbymessen.

Jeg deltar også på disse utfordringene med denne boksen:

8 kommentarer:

  1. Så fin den ble. Kjempestilig motiv. Tusen takk for at du deltar hos NordSalten Hobbyklubb.

    -Wenche

    SvarSlett
  2. Hei Kirsten! Denne er bare superflott og veldig morsom. Den dragen med ilden er et supert stempel til denne gaven - og fyrstikk eske må man jo også ha for å få fyr på disse brikettene.

    Er det veldig travelt for deg før jul eller kunne vi få til et aldri så lite treff?
    Ellers får vi ta det på nyåret:)

    Klem

    SvarSlett
  3. An other fantastic work! The images are soooo amazing!

    Thank you for joining us at C.R.A.F.T. Challenge this week.

    Hugs, Franz (GDT for December)

    SvarSlett
  4. A fantastic project with a perfect image! Thanks for joining us at Cupcake this week! Delphine xx

    SvarSlett
  5. A gorgeous project and a great design. Thanks for joining us this week at CCC.

    Liza x

    SvarSlett
  6. Fantastic work!
    Images are adorables! :)

    Thank you for joining at Deep Ocean :)
    Hugs,
    Karita

    SvarSlett
  7. Kjempeflott tennbrikkettboks!! Likte så godt knotten. Og motivet av dragene var stilige!!

    Takk for at du deltar på utfordringen vår hos NsHk denne gangen...

    Klem Plundis

    SvarSlett
  8. KJempe lekker boks og utrolig stilig lokk du har laget til den!
    Tusen takk or at du deltar hos NSHK!
    Klem, Mari

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...